Miejsce spotkań

Ideą studium było zaprojektowanie charakterystycznego miejsca spotkańw strukturze łódzkiej tkanki miejskiej.

Inspiracją do niego był nowy znak graficzny autorstwa Justyny Żychalskiej, który identyfikuje Łódź, jako miasto kreatywne. Logotyp składa się z liter „L”, „O”, „D” i „Z” a ich kolorystykę tworzą: magenta, żółty, cyjan i czerń. Pomysł został zaczerpnięty z alfabetu stworzonego przez łódzkiego awangardzistę – Władysława Strzemińskiego.

Grupa docelowa

Zaprojektowane elementy są dedykowane dla szerokiego wachlarza użytkowników, będących zarówno dziećmi jak i osobami dorosłymi. Podczas procesu twórczego zostały przeanalizowane potrzeby oraz dane antropometryczne dla poszczególnych grup wiekowych, aby następnie przełożyć je na prawidłowe parametry mebli miejskich. Poszczególne elementy miejsca spotkań różnią się nie tylko kolorem, ale również miękkością kształtów, szerokim spektrum wysokości oraz indywidualną funkcją użytkową, zaczynając od jednolitej przestrzeni do chwilowego odpoczynku a kończąc na ergonomicznych elementach do zabaw ruchowych. Dodatkowym atutem jest możliwość tworzenia wielorakich, interesujących zestawień na potrzeby konkretnych kampanii reklamowych związanych z wizerunkiem miasta, w celu propagowania go zarówno w kraju jak i zagranicą. Zaproponowane meble miejskie wplecione w miejską przestrzeń mogą stać się ciekawym i atrakcyjnym miejscem chwilowego odpoczynku dla turystów i mieszkańców. Mogą być one wykonane z nierdzewnej lub ocynkowanej, malowanej proszkowo stali, pianki komórkowej otwartej lub betonu. Posiadają taką konstrukcję, że śmiało można ją umiejscowić wewnątrz jak i na zewnętrz obiektów. Zaletą ich jest także duża odporność na uszkodzenia, oraz niekorzystne oddziaływanie warunków atmosferycznych.